Bahagia Kami

::. Menyepi Seketika .::

Uwwwaaaaaaa!! tekanan akhir bln dah datang!! biler ujung bulan jer, baik mama @ papa akan bz ngan closing..papa lebih dlm plant/ site & mama utk part documentation..balik keja pun malam sokmo..huhu! tapi xpe, amanah rite?? lgpun utk majlis thn depan mesti nk guna byk duit kan? :)


 


Tempoh ari, mama ader order puncher utk D.I.Y kami punyer tQ tag / sticker..mama order ikut internet jer (sumer di hujung jari..) memang service yg bagus..dlm masa  2, 3 ari jer mama dah dapat barang tuh..cute kan benda 'cinonet' nie..haha! so, pasni mama dah ader mende yg mama kena slow2 kena wat..xkan sumer nak start nak cari & buat..klu duk umah jer, maybe bleh kot..so, nanti mama akn upload sikit2 pasal D.I.Y utk tQ tag mama utk doorgift time nikah ngan time majlis sanding nanti..


# mekasih pa sbb belikan mama puncher! mama tlg order tp papa tlg byr..sweetkan? hehe!

::. Tips Perkahwinan UAI .::

Hye sumer blogger..tetiba cam rajin lah kan mama nie sehari dua nie melayan blog..bukan aper, nak cari serba sikit info utk majlis kami nanti..sambil2 layan bosan mama tahap mankibon..haha! sbb kena tinggal di buah ati yg balik ke kampung nyer..huk! huk!
Tengah2 duk blogwalking kat blog sape ntah (nyanyuk dah nie..aiisshh!!), mama jumpa ngan simple punyer TIP pasal perkahwinan dr ustaz paling sempoi..sape lg klu bukan UAI..meh kita kongsi2 ;)

1. Ketika Mencari Calon
Janganlah mencari isteri, tapi carilah ibu bagi anak-anak kita. Janganlah mencari suami, tapi carilah ayah bagi anak-anak kita. 

2. Ketika Melamar
Anda bukan sedang meminta kepada orang tua/wali si gadis, tetapi meminta kepada Allah melalui orang tua/wali si gadis. 

3. Ketika Akad Nikah
Anda berdua bukan menikah di hadapan penghulu, tetapi menikah di hadapan Allah. 

4. Ketika Resepsi Perkahwinan
Catat dan hitung semua tamu yang datang untuk mendoa’kan anda, kerana anda harus berfikir untuk mengundang mereka semua dan meminta maaf apabila anda berfikir untuk BERCERAI kerana menyia-nyiakan do’a mereka. 

5. Ketika Malam Pertama
Bersyukur dan bersabarlah. Anda adalah sepasang anak manusia dan bukan sepasang malaikat. 

6. Selama Menempuh Hidup Berkeluarga
Sedarilah bahawa jalan yang akan dilalui tidak melalui jalan bertabur bunga, tapi juga semak belukar yang penuh onak dan duri. 

7. Ketika RumahTangga Goyang
Jangan saling berlepas tangan, tapi sebaliknya justru semakin erat berpegang tangan.

8. Ketika Belum Memiliki Anak
Cintailah isteri atau suami anda 100% 

9. Ketika Telah Memiliki Anak
Cintailah isteri atau suami anda 100% dan cintai anak-anak anda masing-masing 100%. 

10. Ketika Ekonomi Keluarga Merudum
Yakinlah bahawa pintu rezeki akan terbuka lebar berbanding lurus dengan tingkat ketaatan suami dan isteri. 

11 .Ketika Ekonomi Berkembang
Jangan lupa akan jasa pasangan hidup yang setia mendampingi kita semasa menderita. 

12. Ketika Anda Adalah Suami
Boleh bermanja-manja kepada isteri tetapi jangan lupa untuk bangkit secara bertanggungjawab apabila isteri memerlukan pertolongan Anda. 

13. Ketika Anda Adalah Isteri
Tetaplah berjalan dengan gemalai dan lemah lembut, tetapi selalu berhasil menyelesaikan semua pekerjaan.

# papa! dun forget baca jgk tau..moga kita dapat manfaat dr tips UAI nie..amin ~~

::. Salam MaaL Hijrah .::

search pic dr Incik Google

Bulan pertama dlm kalendar Islam ialah bulan Muharram..manakala hari pertama utk thn baru dlm bulan Islam nie ialah 1 Muharram dan juga dipanggil awal Muharram..so, aper citer yg kita tau di sebalik bulan Muharram nie? ini sekadar mama kongsi tentang aper yg mama tau :) 

Permulaan kiraan kalendar Islam ialah pd thn berlakunya peristiwa hijrah Rasulullah dari Mekah ke Madinah..jadi thn berlaku peristiwa hijrah ini dipanggil sbg tahun pertama dlm kalendar Islam..jika utk thn lepas, 1433 Hijrah, mungkin sebahagian kita berazam untuk baiki diri sendiri agar menjadi lebih baik, thn nie apa pula yer? tepuk dada tanya selera msg2 yer :)

Pape pun sempena kedatangan hijrah bg tahun nie, kami (papa & mama) mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Menyambut Maal Hijrah 1434..moga pd thn nie kita mendapat kurniaan rahmat & nikmat yg berpanjangan daripada-Nya..baik di dunia hingga ke akhirat..moga kita semua kekal dlm petunjuk & hidayah-Nya, sentiasa di dlm keredhaan-Nya, dikuatkan iman msg2, dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur, disihatkan tubuh badan, diwaraskan akal fikiran & kekal dlm peliharaan Allah SWT..

# papa..moga yg terbaik utk hubungan kita nie..amin ~~

::. Kena Tinggal Lagi .::

Addooooiii! kena tinggal lagi mama minggu nie..papa pulang ke kampung nyer (sebelah utara) utk urusan "kami"..seminggu papa amik cuti & seminggu jgk mama kat opis takde teman utk makan, utk bincang pasal keja..tapi memikirkan utk majlis kami thn depan, mama tak kisah *sedih dlm hati jer..huk!huk!

Pic nie search kat Incik Google

Alhamdulillah, utk tarikh majlis thn depan baik utk nikah mau pun sanding dah ader..syukur sgt2 sbb sumer tuh dipermudahkan..camne yg mama bincang ngan papa, camtu jgk yg papa cakap kat family nyer..syukur skali lg..so skang mama tunggu utk family papa dtg bulan depan (december 2012) utk berbincang dgn org tua mama..kira merisik ngan meminang skali lah..hurrmmm..mama cuma mampu utk senyum jer sebab hubungan kami direstui oleh family :)

Jadi skang kami bleh teruskan "agenda" kami yg seterus nyer utk majlis kami nie..ader masa lg dlm 6 bulan..aaaiisshhh!! takuttt! so kami harap aper yg di planning akan menjadi tanpa masalah..amin~~

# pa!! mama tak nangis cam pic kat atas tuh tau! :)

::. Favourite Number .::

 
Haaaaaaa..!! Jom sumer, meh kita tgk sape yg kena..tapi kena aper eyh?? tuh cuba tgk pic tuh..my peberet number..hik! hik! klu sumer nak tau, itu tahun mama dilahirkan..jadi msg² bleh kira lh kan umur mama skang..guddd!! :) kena jadi matang! 
 
 
Kebetulan masa mama tgk follower mama nie, kena pulak ngan nombor peberet mama..kredit kat si pemilik blog http://hairrysadali.blogspot.com/ sbb kena kat nombor chantek a.k.a peberet nombor nie...errmmmm, cantik ke?? a'ah cantik lah sangat..haha! tenkiu² so much dik sbb sudi follow blog mama & already follow ur blog  ;)
 
# pa, kira mama muda lg kan pd pa :p